1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. با کاهش نرخ بهره در آمریکا، کدام بخش از بازار کریپتو بیشترین سود را خواهد…

با کاهش نرخ بهره در آمریکا، کدام بخش از بازار کریپتو بیشترین سود را خواهد برد؟

تحلیلگران کارگزاری برنشتاین (Bernstein) پیش‌بینی می‌کنند که با کاهش احتمالی نرخ بهره در ایالات متحده، بازار امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) ممکن است عملکرد بهتری داشته باشد.

به اعتقاد آن‌ها، نقدینگی بین‌المللی و تفاوت نرخ‌های بهره می‌تواند برای بازار کریپتو اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. این پیش‌بینی‌ها برخلاف نگرانی‌های رو به افزایشی است که کاهش نرخ بهره را به ضرر سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و اتریوم می‌دانند.

در حالی که اقتصاد ایالات متحده همچنان با تورم و افزایش هزینه‌های زندگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، فشارها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافته است. در همین راستا، سه سناتور دموکرات خواستار کاهش ۷۵ واحدی نرخ بهره شده‌اند.

در حالی که به‌نظر برخی، کاهش نرخ‌ها برای اقتصاد کلی مثبت است، این موضوع در دنیای کریپتو نگرانی‌هایی را برانگیخته است. به گزارش صرافی بیتفینکس، قیمت بیت‌کوین پس از کاهش نرخ بهره، ممکن است در ابتدا افزایش یابد، اما در نهایت با نشانه‌های نزولی مواجه خواهد شد.

ماروف یوسپوف، مدیر عامل دینار (Deenar)، بر این باور است که روندهای کنونی اقتصاد کلان تفاوت قابل‌توجهی را بین بیت‌کوین و طلا ایجاد کرده‌اند. در حالی که قیمت بیت‌کوین بار دیگر به کانال ۵۸ هزار دلار سقوط کرده، قیمت طلا با رسیدن به ۲،۵۷۹ دلار رشد مثبتی را تجربه کرده است.

این تفاوت ناشی از عدم اطمینان پیرامون کاهش نرخ بهره فدرال رزرو است. یوسپوف همچنین به کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین اشاره کرده؛ چرا که سرمایه‌گذاران به دنبال حفاظت از دارایی‌های خود در برابر نوسانات اقتصادی هستند.

با این وجود، تحلیلگران برنشتاین دیدگاه خوش‌بینانه‌ای دارند و معتقدند که بخش دیفای می‌تواند از فرصت‌های جدید بهره‌مند شود. آن‌ها می‌گویند که معامله‌گران جهانی می‌توانند نقدینگی را در بازارهای غیرمتمرکز برای استیبل‌کوین‌های با پشتوانه دلار فراهم کنند.

این تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با کاهش نرخ بهره، دیفای دوباره جذاب خواهد شد و بازارهای اعتباری کریپتو را احیا خواهد کرد. برنشتاین همچنین پروتکل آوه (Aave) را به پرتفوی خود اضافه کرده و معتقد است که این پروتکل می‌تواند کلید دستاوردهای بلندمدت باشد.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *