1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. افشاگری جنجالی درباره سیرکل؛ آیا USDC در پولشویی هکرهای کره شمالی نقش دارد؟

افشاگری جنجالی درباره سیرکل؛ آیا USDC در پولشویی هکرهای کره شمالی نقش دارد؟

سیرکل (Circle)، شرکت صادرکننده استیبل‌کوین یو‌اس‌دی کوین (USDC)، با اتهامات جدی مواجه شده است.

این اتهامات توسط محقق معروف حوزه بلاکچین، زک‌ ایکس‌بی‌تی (ZachXBT)، مطرح شده که شرکت سیرکل را به دلیل تأخیر در مسدودسازی کیف‌پول‌های مرتبط با هکرهای کره شمالی لازاروس، به سوءاستفاده و سودآوری از تراکنش‌های مرتبط با این گروه، متهم کرده است.

زک‌ ایکس‌بی‌تی مدعی است که سیرکل در مقایسه با سایر صادرکنندگان بزرگ استیبل‌کوین، ۴.۵ ماه دیرتر برای مسدود کردن وجوه مرتبط با گروه هکری لازاروس اقدام کرده است. او همچنین از سیرکل به دلیل بی‌توجهی در جلوگیری از پولشویی این گروه انتقاد کرده است.

این اتهامات پس از آن مطرح شد که دیگر صادرکنندگان استیبل‌کوین، از جمله تتر (USDT)، اقدام به مسدودسازی دو آدرس کیف‌پول مرتبط با گروه لازاروس کردند.

گروه لازاروس که به دلیل هک‌های گسترده در دنیای ارزهای دیجیتال شهرت دارد، اخیراً به حمله‌ به صرافی اندونزیایی ایندودکس (Indodax) متهم شده است.

این حمله که در تاریخ ۱۱ سپتامبر رخ داد، منجر به سرقت بیش از ۲۰ میلیون دلار از این صرافی شد. پس از این حادثه، ایندودکس به‌طور موقت تعطیل شد تا خسارات ارزیابی شوند و سپس، به تدریج فعالیت‌های خود را از سر گرفت.

به گزارش زک‌ ایکس‌بی‌تی، بعد از این حمله، چهار صادرکننده بزرگ استیبل‌کوین، از جمله تتر، سیرکل، پکسوس (Paxos) و Techteryx، دو آدرس کیف‌پول مرتبط با گروه لازاروس را مسدود کرده‌اند.

این کیف‌پول‌ها مجموعاً ۴.۹۶ میلیون دلار در قالب استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر (USDT)، یو‌اس‌دی‌کوین (USDC)، بایننس دلار (BUSD) و ترو دلار (TUSD) نگهداری می‌کردند.

همچنین، ۱.۶۵ میلیون دلار دیگر از دارایی‌های این گروه نیز توسط صرافی‌های مختلف به دلیل تحقیقات، مسدود شده است. در مجموع، ۶.۹۸ میلیون دلار از دارایی‌های مرتبط با این گروه هکری مسدود شده‌اند.

این حادثه اهمیت نقش استیبل‌کوین‌ها در پولشویی را نشان می‌دهد. در حالی که سایر صادرکنندگان استیبل‌کوین اقدامات بیشتری مانند تشکیل واحدهای جرایم مالی برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی انجام داده‌اند، سیرکل هنوز به‌طور رسمی به این اتهامات پاسخ نداده است.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *