1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. ۳ رویداد اقتصادی مهم این هفته؛ آیا بازار کریپتو در مسیر تغییر قرار دارد؟

۳ رویداد اقتصادی مهم این هفته؛ آیا بازار کریپتو در مسیر تغییر قرار دارد؟

در هفته پیش رو، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار کریپتو سه رویداد اقتصادی کلیدی در ایالات متحده را به دقت زیر نظر خواهند داشت که می‌توانند بر قیمت‌ها و روند بازار تأثیرگذار باشند. با وجود چالش‌های معمول در ماه سپتامبر، این امید وجود دارد که شرایط بازار در ماه اکتبر (Uptober) بهبود یابد.

یکی از رویدادهای مهم در دنیای کریپتو، راه‌اندازی پروژه مالی غیرمتمرکز (دیفای) دونالد ترامپ به نام World Liberty Financial (WLFI) است که قرار است امروز، دوشنبه ۱۶ سپتامبر، معرفی شود.

ترامپ در پیامی ویدیویی اعلام کرده که جزییات این پروژه در پلتفرم X ساعت ۸ شب معرفی خواهد شد. او افزود:

ما آینده را با کریپتو در آغوش می‌گیریم و بانک‌های کند و قدیمی را پشت سر می‌گذاریم.

اولین رویداد اقتصادی مهم این هفته، انتشار داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده از سوی اداره سرشماری وزارت بازرگانی در روز سه‌شنبه است. این داده‌ها نمایی از روندهای هزینه مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

در ماه ژوئیه، آمار خرده‌فروشی ایالات متحده به‌طور غیرمنتظره‌ای ۱ درصد افزایش یافت. ارقام قوی خرده‌فروشی می‌تواند نگرانی‌ها درباره رکود را کاهش داده و اعتماد به دارایی‌های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال و سهام را افزایش دهد.

دومین رویداد مهم، تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره در نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه است. با توجه به داده‌های اخیر و کاهش تورم، احتمال کاهش نرخ بهره زیاد است.

بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال کاهش ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره ۵۹ درصد و احتمال کاهش ۲۵ واحدی آن ۴۹ درصد است. تأثیر این تصمیم بر بیت‌کوین و سایر دارایی‌های پرخطر، به انتظارات بازار بستگی دارد.

در نهایت، گزارش مربوط به ادعاهای بیکاری در روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد. طبق گزارش‌ها، اقتصاد آمریکا تنها ۱۴۲,۰۰۰ شغل در ماه آگوست ایجاد کرده که کمتر از حد انتظار بوده است.

در این میان، افزایش مطالبات بیکاری می‌تواند نشان‌دهنده ضعف اقتصادی باشد و برخی سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال سوق دهد.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *