1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. کاهش فشار فروش و افزایش معاملات لانگ! رالی بعدی بیت‌کوین در راه است؟

کاهش فشار فروش و افزایش معاملات لانگ! رالی بعدی بیت‌کوین در راه است؟

بیت‌کوین (BTC) همچنان در تلاش است تا از مرز ۶۰,۰۰۰ دلار عبور کند، اما این مسئله منجر به فروش گسترده در میان هولدرها نشده است. در واقع، بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح داده‌اند دارایی‌های خود را نگه دارند.

این موضوع در کاهش انتقال بیت‌کوین به صرافی‌ها قابل مشاهده است، به طوری که تعداد آدرس‌هایی که بیت‌کوین را به صرافی‌ها ارسال می‌کنند، به پایین‌ترین سطح در ۸ سال اخیر رسیده است.

داده‌های آن‌چین نشان می‌دهند که از زمان اوج‌گیری این آدرس‌ها در ۵ مارس، تعداد آن‌ها به طور مداوم کاهش یافته است. در هفته گذشته، این آدرس‌ها ۱۹ درصد کاهش داشته‌اند.

این کاهش همزمان با انتظار بازار برای تصمیم‌گیری فدرال رزرو درباره نرخ بهره در نشست روز چهارشنبه ۱۸ سپتامبر، رخ داده است. بر اساس گزارش‌ها، یک احتمال ۵۰ درصدی برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره در این نشست وجود دارد.

کاهش اخیر فعالیت در صرافی‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران ترجیح می‌دهند بیت‌کوین‌های خود را هولد کنند و تمایلی به فروش ندارند. این کاهش فشار فروش بیت‌کوین اغلب نشانه‌ای از انتظار بازار برای شرایط بهتر است.

این روند در افزایش فاندینگ ریت بیت‌کوین نیز دیده می‌شود که اخیراً مثبت شده است. در حال حاضر فاندینگ ریت بیت‌کوین ۰.۰۰۳ درصد است که نشان‌دهنده تقاضای بیشتر برای موقعیت‌های لانگ نسبت به شورت است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین در محدوده ۵۸,۷۲۶ دلار معامله می‌شود و همچنان به کاهش قیمت خود از آخر هفته گذشته ادامه می‌دهد.

با این حال، شاخص جریان پول چایکین (CMF) در سطح ۰.۰۶ قرار دارد و در حال ایجاد واگرایی صعودی با کاهش قیمت است. این وضعیت نشان می‌دهد که بازار در حال انباشت بیت‌کوین است.

در صورت صعود مجدد، بیت‌کوین احتمالاً مقاومت ۶۱,۳۸۸ دلار را دوباره آزمایش می‌کند و شاید به قیمت ۶۴,۳۱۲ دلار نیز برسد. با این حال، اگر روند نزولی ادامه یابد، این ارز دیجیتال ممکن است سطح حمایتی ۵۴,۳۰۲ دلار را از دست داده و به ۴۹,۰۰۰ دلار سقوط کند.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *