1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. پاداش ۱۸۰ هزار دلاری به یک استخراج‌گر بیت کوین! ماجرا چیست؟

پاداش ۱۸۰ هزار دلاری به یک استخراج‌گر بیت کوین! ماجرا چیست؟

یک ماینر بیت‌کوین اخیراً موفق شده است یک بلاک را به‌صورت مستقل استخراج کند و از این طریق حدود ۱۸۰ هزار دلار پاداش دریافت نماید.

در تاریخ ۱۰ سپتامبر، بلاک شماره ۸۶۰۷۴۹ شامل ۵۹۳۵ تراکنش حل شد و به این این ترتیب، ۳.۱۶۹ بیت‌کوین، به ارزش تقریبی ۱۸۲۵۰۵ دلار به استخر ماینینگ سولو سی‌کی (Solo CK) تعلق گرفت.

استخر سولو سی‌کی که از قدرت پردازش چندین ماینر کوچک تشکیل شده است، فقط به ماینری که بلاک را حل کرده، پاداش می‌دهد. این ماینر، با استفاده از ۶۲۹ پتاهش قدرت پردازشی، موفق به حل بلاک شد که فقط ۰.۰۹۸ درصد از کل توان محاسباتی شبکه را تشکیل می‌داد.

این در حالی است که قدرت پردازشی کل شبکه بیت‌کوین در آن زمان ۶۴۴.۹۱ اگزا‌هش بر ثانیه بود.

اخیراً، قدرت پردازشی شبکه بیت‌کوین با افزایشی ۶۲ درصدی نسبت به سال گذشته، به بالاترین میزان خود یعنی ۷۴۲ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) رسیده است.

این افزایش باعث شده که ماینرها برای استخراج بلاک‌ها به توان محاسباتی و هزینه‌های بیشتری نیاز داشته باشند و کار برای ماینرهای مستقل دشوارتر شده است.

از زمان شروع به کار بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹، ماینرهای مستقل فقط ۲۹۰ بار موفق به حل یک بلاک از مجموع ۸۵۹ هزار بلاک موجود شده‌اند. شرکت‌های بزرگ مانند بیت‌ دیجیتال (Bit Digital)، ریوت بلاکچین (Riot Blockchain) و ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) معمولاً اکثر بلاک‌ها را استخراج می‌کنند.

استخر سولو سی‌کی طی سال گذشته ۱۴ بلاک دیگر را نیز استخراج کرده و بابت آن، ۵۹.۳ بیت‌کوین (حدود ۳.۴ میلیون دلار) دریافت کرده است. ماینر دیگری از این استخر در ۳۰ آگوست بلاکی را استخراج کرد و حدود ۲۰۰ هزار دلار پاداش گرفت.

همچنین، در ۲۵ جولای یک ماینر دیگر از همین استخر، بلاک ۸۵۳۷۴۲ را استخراج کرده و ۲۱۰ هزار دلار پاداش دریافت کرد.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *