1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. صعود بی‌سابقه فانتوم در مقایسه با غول‌های بازار! رالی FTM تا کجا ادامه دارد؟

صعود بی‌سابقه فانتوم در مقایسه با غول‌های بازار! رالی FTM تا کجا ادامه دارد؟

قیمت فانتوم (FTM) در ماه گذشته بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته و اکنون به محدوده ۰.۵۲ دلار رسیده است. این روند صعودی از ۵ آگوست آغاز شده و طی این مدت، قیمت این ارز دیجیتال بیش از ۱۱۵ درصد رشد کرده است.

برای مقایسه، در نظر بگیرید که بیت‌کوین در ۳۰ روز گذشته ۴ درصد و اتریوم ۱۲.۶ درصد کاهش قیمت داشته‌اند. همچنین، ارزش کل بازار کریپتو در این مدت ۲.۵ درصد کاهش یافته و به ۲.۰۲ تریلیون دلار رسیده است. این عملکرد، فانتوم را به یکی از برترین ارزهای دیجیتال در میان ۱۰۰ ارز برتر، از نظر رشد تبدیل کرده است.

تحلیلگران دلیل این افزایش قیمت را به توسعه‌های شبکه فانتوم نسبت می‌دهند. از مهم‌ترین این توسعه‌ها، ارتقای سونیک (Sonic) است که پیش‌بینی می‌شود در ماه نوامبر یا دسامبر ۲۰۲۴ اجرا شود.

این ارتقا شامل ماشین مجازی فانتوم (FVM)، مکانیزم اجماع بهینه‌شده لاچسیس (Lachesis) و پایگاه داده کارمن (Carmen) است. با این ارتقا، فانتوم قادر خواهد بود بیش از ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را با زمان نهایی‌سازی حدود یک ثانیه انجام دهد، که نسبت به توانایی فعلی ۳۰ تراکنش در ثانیه، بهبود قابل‌توجهی است.

همچنین، این ارتقا باعث کاهش ۹۰ درصدی در نیازهای ذخیره‌سازی و افزایش دسترسی برای نودها خواهد شد.

در همین حال، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در برنامه‌های دیفای فانتوم به ۸۶.۵ میلیون دلار کاهش یافته که نسبت به اوج ۷.۹۳ میلیارد دلاری آن در مارس ۲۰۲۲ بسیار پایین‌تر است.

با این وجود، از ۸ آگوست، TVL فانتوم ۲۲ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش دوباره علاقه فعالان بازار به برنامه‌های غیرمتمرکز آن است. همچنین، تعداد آدرس‌های فعال روزانه شبکه فانتوم از ۲۰۳ به ۳۴۶ افزایش یافته و رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند که قیمت فانتوم در حال حاضر زیر خط گردن الگوی سر و شانه معکوس قرار دارد.

بریک اوت از این سطح و تبدیل آن به حمایت می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را به سطح ۰.۸۱ دلار برساند.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *