1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. رمزارزها و انتخابات آمریکا؛ آیا پیروزی هریس تهدیدی برای ماسک و کریپتو است؟

رمزارزها و انتخابات آمریکا؛ آیا پیروزی هریس تهدیدی برای ماسک و کریپتو است؟

اظهارنظر اخیر ایلان ماسک در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) درباره احتمال بازداشت او در صورت پیروزی کامالا هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، به بحث‌های زیادی دامن زده است.

ماسک، با حمایت از دونالد ترامپ و موضع‌گیری‌های صریح خود در حمایت از آزادی بیان، نگرانی‌هایی را درباره پیامدهای احتمالی ریاست‌جمهوری هریس برای خود برانگیخته است.

این بحث زمانی آغاز شد که ماسک به پستی که ادعا می‌کرد هریس در صورت پیروزی، شبکه اجتماعی X را مسدود و ماسک را بازداشت خواهد کرد، با کلمه «بله» پاسخ داد.

ماسک همچنین در پاسخ به اظهار نظری از تیم والز، معاون اول هریس که گفته بود «هیچ تضمینی برای آزادی بیان در مورد اطلاعات نادرست یا سخنان نفرت‌انگیز وجود ندارد»، عنوان کرد:

او می‌خواهد حق آزادی بیان شما را در آمریکا از بین ببرد.

این اظهارنظرها، نگرانی‌های حامیان ماسک و مدافعان آزادی بیان را افزایش داده است. در همین حال، حمایت ماسک از دونالد ترامپ و روابط نزدیک او با رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز به بحث‌ها افزوده است. ترامپ اخیرا به‌صورت عمومی اعلام کرده که قصد دارد در صورت پیروزی، ماسک را به‌عنوان مشاور خود منصوب کند.

در همین حال، الکس سوانویک، مدیرعامل پلتفرم تحلیلی نانسن (Nansen)، در مصاحبه‌ اخیر خود، درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و تأثیر آن بر آینده حوزه کریپتو صحبت کرده است.

او معتقد است که پیروزی دونالد ترامپ اتفاقی مثبت برای بازار کریپتو در آمریکا خواهد بود؛ زیرا ترامپ طرفدار ارزهای دیجیتال است. در مقابل، اگر کامالا هریس رئیس‌جمهور شود، احتمالاً سیاست‌های خصمانه‌تری نسبت به حوزه کریپتو اتخاذ خواهد شد.

سوانویک پیش‌بینی می‌کند که ریاست‌جمهوری احتمالی هریس ممکن است باعث شود که شرکت‌های کریپتویی از آمریکا به کشورهای دیگر مهاجرت کنند که این به نفع بازارهای بین‌المللی خواهد بود.

لازم به ذکر است که ترامپ پیش‌تر دیدگاهی منفی نسبت به بیت‌کوین داشت، اما با توجه به تغییر موضع خود، از نظر برخی از حامیان کریپتو، گزینه‌ای مناسب‌تر برای این حوزه به شمار می‌رود.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *