1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. رشد خیره‌کننده سویی و تهدید جایگاه سولانا! بررسی نقاط قوت و ضعف دو رقیب

رشد خیره‌کننده سویی و تهدید جایگاه سولانا! بررسی نقاط قوت و ضعف دو رقیب

در دنیای کریپتو، پروژه ارز دیجیتال سویی (SUI) به‌عنوان رقیب بالقوه سولانا (SOL) ظاهر شده و کارشناسان در حال ارزیابی نقاط قوت هر دو پلتفرم هستند.

سویی و سولانا هر دو بلاکچین‌های لایه ۱ محسوب می‌شوند که در فضای رمزارزها سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. سولانا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمزارزهای بازار شناخته می‌شود و شایعاتی وجود دارد که ممکن است به‌زودی یکی از گزینه‌ها برای عرضه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) باشد.

از طرف دیگر، سویی بلاکچینی بسیار جوان‌تر است که با ویژگی‌های جذاب خود، هدف رقابت با سولانا را در سر دارد.

سویی به دلیل توسعه‌دهندگان تیزهوش و قابلیت‌های رو به رشدش به “قاتل سولانا” معروف شده است، اما نظرات متفاوتی درباره آن وجود دارد.

گای ترنر از پادکست Coin Bureau می‌گوید که سویی معیارهای یک رمزارز جذاب برای سرمایه‌گذاران خرد را دارد، اما هشدار می‌دهد که تقاضا در مسیر درستی قرار ندارد و این مسئله می‌تواند برای قیمت سویی مشکل‌ساز شود.

در همین حال، تیم کراوچونوفسکی، مدیرعامل پلتفرم Chirp، در ماه جولای جامعه کریپتو را با تصمیم خود برای انتخاب سویی به‌جای سولانا جهت ایجاد یک زیرساخت شبکه فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) شگفت‌زده کرد.

او دلیل این انتخاب را قطعی‌های شبکه سولانا عنوان کرد. اگرچه سویی هنوز به‌اندازه سولانا محبوب نیست، اما این پروتکل جوان دارای مزایای فنی است که کراوچونوفسکی را به سمت خود جذب کرده است.

رائول پال، مدیرعامل و بنیان‌گذار Global Macro Investor نیز به عملکرد مثبت سویی در بازار راکد اشاره کرده و رشد این بلاکچین تحت شرایط دشوار را ستایش کرده است.

با این حال، برخی کارشناسان همچنان قانع نشده‌اند. برای مثال، تیم ۲۱Shares به این موضوع اشاره کرده که پایگاه کاربری سولانا به‌مراتب پایدارتر است، در حالی که فعالیت سویی بیشتر تحت‌ تأثیر نوسانات قرار دارد.

برخی دیگر از تحلیلگران و کارشناسان نیز معتقدند که تجربه کاربری در سولانا همچنان بهتر است. به عقیده آنها، کاربران بیشتر به امکاناتی توجه می‌کنند که زندگی‌شان را بهبود ببخشد و به زیرساخت‌های فنی اهمیت کمتری می‌دهند.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *