1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. تلاش مجدد برای ترور ترامپ! بازار کریپتو با موج جدیدی از نوسانات روبرو می‌شود؟

تلاش مجدد برای ترور ترامپ! بازار کریپتو با موج جدیدی از نوسانات روبرو می‌شود؟

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت اتریوم (ETH) نزدیک به ۶ درصد کاهش یافت و از بالاترین سطح روزانه ۱۵ سپتامبر در ۲۴۲۵ دلار، به ۲۲۶۰ دلار در ۱۶ سپتامبر رسید. این افت قیمت در حالی رخ داده که بازار رمزارزها به دلیل نگرانی‌های عمومی ۴.۵ درصد افت کرد و ارزش کل بازار به ۲.۱۲ تریلیون دلار کاهش یافت.

طبق گزارش‌ها، در تاریخ ۱۵ سپتامبر، دونالد ترامپ از یک تلاش دیگر برای ترور جان سالم به در برد. پس از اعلام این خبر، برخی از رمزارزهای مرتبط با او افت چشمگیری را تجربه کردند.

در میان ارزهای دیجیتال برتر بازار نیز، اتریوم بیشتر از دیگر رمزارزها تحت تأثیر قرار گرفت. این کاهش قیمت با موجی از ترس، عدم قطعیت و شک (FUD) همراه بوده و حتی تحلیلگران بازار نیز به انتقاد از عملکرد اتریوم پرداخته‌اند.

بر اساس داده‌های بازار، در ۱۵ سپتامبر ارزش جفت‌ارز معاملاتی ETH/BTC به پایین‌ترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۱ رسید و به ۰.۰۳۸ سقوط کرد.

در این میان، داده‌های درون زنجیره‌ای نیز نشان می‌دهند که یک نهنگ اتریوم پس از ۸ سال، فعالیت خود را آغاز کرده و دارایی‌های خود به ارزش ۳۷ میلیون دلار را به فروش گذاشته است.

همچنین، دو نهنگ دیگر نیز اتریوم‌های خود را به صرافی کوین‌بیس منتقل کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، نهنگ اول ۱۴۰۸۱ اتریوم و نهنگ دوم ۱۳۹۷۷ اتریوم را به این صرافی انتقال داده‌اند.

این تحولات در آغاز هفته‌ای حساس برای ایالات متحده رخ داده؛ زیرا فدرال رزرو در حال آماده شدن برای تصمیم‌گیری درباره کاهش نرخ بهره در ۱۸ سپتامبر است. احتمال کاهش ۲۵ واحدی این نرخ، ۴۱ درصد و احتمال کاهش ۵۰ واحدی آن، ۵۹ درصد برآورد شده است.

پیش‌تر، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که کاهش نرخ بهره می‌تواند به عنوان یک رویداد «فروش اخبار» عمل کند و باعث افت بیشتر بازار کریپتو شود.

شایان ذکر است که پس از انتشار خبر ترور نافرجام ترامپ در روز گذشته، برخی از میم‌کوین‌های مرتبط با او مانند ماگا (MAGA) و ترامپ (TRUMP) نیز به ترتیب ۷ و ۱۲ درصد سقوط کردند.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *