1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. بیداری کیف‌پول‌های عصر ساتوشی؛ ماینرهایی که با ۸ میلیارد درصد سود شگفتی‌ساز شدند!

بیداری کیف‌پول‌های عصر ساتوشی؛ ماینرهایی که با ۸ میلیارد درصد سود شگفتی‌ساز شدند!

طبق گزارش‌ها، یک کیف پول بیت‌کوین (BTC) متعلق به دوران ساتوشی ناکاموتو، پس از ۱۴ سال دوباره فعال شد.

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط سرویس ردیابی ویل‌ آلرت (Whale Alert)، یک آدرس قدیمی بیت‌کوین حاوی ۵۰ بیت‌کوین (معادل ۳.۱ میلیون دلار به قیمت فعلی) پس از ۱۴ سال از خواب زمستانی بیدار شد.

این کوین‌ها به دوران خالق ناشناس بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، برمی‌گردند که تا اواخر سال ۲۰۱۰ در جامعه فعال بود. ناکاموتو آخرین پیام خود را در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۰ در انجمن بیت‌کوین تاک (Bitcointalk) منتشر کرد. وی مجموعاً ۵۳۴ پیام در این انجمن ارسال کرده است.

با اینکه این کیف پول‌های قدیمی تحت عنوان کیف‌پول‌های دوران ساتوشی شناخته می‌شوند، احتمال اینکه این انتقال‌ها به خود ناکاموتو مربوط باشند، بسیار کم است.

البته باید توجه کرد که کیف پول‌های دوران ساتوشی بسیار نادر هستند؛ زیرا در سال ۲۰۱۰ بیت‌کوین هنوز ناشناخته بود و افراد از کامپیوترهای شخصی برای استخراج آن استفاده می‌کردند.

با این وجود، در سپتامبر امسال، تعدادی از کیف پول‌های قدیمی بیت‌کوین دوباره فعال شده‌اند. به‌ویژه روز جمعه ۲۰ سپتامبر، چندین انتقال نادر از کیف پول‌ ماینرهایی که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شده بود، انجام شد.

این انتقال‌ها ممکن است به ساتوشی یا افرادی نزدیک به او مرتبط باشند؛ زیرا ماینر پشت این انتقال‌ها، پاداش استخراج خود را کمتر از یک ماه پس از ایجاد بلاک جنسیس (پیدایش) کسب کرده بود.

گزارش‌ها حاکی از آنند که این ۵ کیف‌پول ماینر از دوران ساتوشی، مجموعاً ۲۵۰ بیت‌کوین (معادل ۱۵.۹ میلیون دلار) را به کیف‌پول‌های جدید منتقل کرده‌اند. این کیف‌پول‌ها، هر کدام ۵۰ بیت‌کوین به عنوان پاداش استخراج هر بلاک در سال ۲۰۰۹ دریافت کرده بودند.

لازم به ذکر است که بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ با قیمتی متر از ۰.۰۱ دلار معامله می‌شد. به این معنا که، این ماینرها اکنون بیش از ۸ میلیارد درصد سود دارند.

علی‌رغم نقل و انتقالات اخیر کیف پول‌های قدیمی، قیمت بیت‌کوین انعطاف‌پذیری خوبی را از خود به نمایش گذاشته و همچنان بالاتر از محدوده ۶۲۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *