1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. بیت‌کوین به بالای ۶۰ هزار دلار بازگشت! تأثیر سیاست‌های مالی جهان بر بازار کریپتو

بیت‌کوین به بالای ۶۰ هزار دلار بازگشت! تأثیر سیاست‌های مالی جهان بر بازار کریپتو

بیت‌کوین (BTC) پس از یک افت شدید در روز دوشنبه، دوباره با قدرت به صحنه بازگشته و از مرز ۶۱ هزار دلار عبور کرده که بالاترین سطح در سه هفته اخیر محسوب می‌شود.

این افزایش در حالی رخ می‌دهد که فدرال رزرو آمریکا قرار است برای اولین بار پس از چند سال، نرخ بهره را کاهش دهد. آخرین باری که بیت‌کوین به این سطح قیمتی رسید، اواسط ماه آگوست بود که در ادامه، قیمت آن از بیش از ۶۲ هزار دلار به زیر ۵۹ هزار دلار سقوط کرد.

در پی این افزایش، سایر ارزهای دیجیتال نیز رشد کردند. قیمت اتریوم (ETH) حدود ۴ درصد افزایش یافت و به ۲۴۰۰ دلار نزدیک شد. قیمت بایننس‌کوین (BNB) به ۵۵۰ دلار و قیمت سولانا (SOL) و ریپل (XRP) نیز به ترتیب به ۱۳۵ دلار و ۰.۶ دلار رسید.

در این میان، برخی از رمز‌ارزهای دیگر مانند سلستیا (TIA) و ایموتبل‌ایکس (IMX) تا ۱۵ درصد رشد داشتند.

وقایع این هفته برای بازارهای مالی بسیار مهم است؛ زیرا فدرال رزرو در تاریخ‌های ۱۸ و ۱۹ سپتامبر جلسات تصمیم‌گیری درباره کاهش نرخ بهره را برگزار خواهد کرد.

بیشتر کارشناسان انتظار دارند که کاهش نرخ بهره حدود ۰.۲۵ درصد باشد، اما برخی به کاهش بیشتر تا ۰.۷۵ درصد نیز اشاره کرده‌اند.

نه تنها فدرال رزرو آمریکا آماده کاهش نرخ بهره است، بلکه انتظار می‌رود بانک مرکزی چندین کشور دیگر، مانند چین، کانادا و آفریقای جنوبی نیز در ماه سپتامبر به سیاست‌های انبساطی روی آورند. این شرایط می‌تواند فرصتی مناسب برای رشد قیمت بیت‌کوین باشد.

به طور معمول، افزایش عرضه پول و کاهش نرخ بهره باعث افزایش قیمت سهام و اوراق قرضه می‌شود. از زمان ظهور ارزهای دیجیتال، مشخص شده که این دارایی‌ها نیز به نرخ بهره حساس هستند و معمولاً رابطه معکوسی با آن دارند.

گزارش اس‌پی‌ گلوبال (SPGlobal) نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۷ تاکنون، در ۶۳ درصد مواقع، رابطه معکوسی بین نرخ بهره و شاخص‌های ارزهای دیجیتال وجود داشته و این نسبت از سال ۲۰۲۰ به ۷۵ درصد رسیده است.

بنابراین، سیاست‌های انبساطی اخیر می‌تواند برای ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین که عرضه محدودی دارند، مفید باشد.

در همین راستا، آرتور هیز، بنیانگذار صرافی بیتمکس، پیش‌بینی کرده که کاهش نرخ بهره و افزایش عرضه پول می‌تواند به افزایش سریع قیمت بیت‌کوین منجر شود و تأکید کرده که این تأثیر به سرعت قابل‌مشاهده خواهد بود.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *