1. صفحه اصلی
  2. ارز دیجیتال
  3. ایردراپ‌های کریپتویی زیر ذره‌بین مقامات! توکن‌های رایگان با خطر قانونی مواجهند؟

ایردراپ‌های کریپتویی زیر ذره‌بین مقامات! توکن‌های رایگان با خطر قانونی مواجهند؟

تام ایمر، نماینده جمهوری‌خواه حامی کریپتو، به همراه پاتریک مک‌هنری، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس، در تاریخ ۱۷ سپتامبر نامه‌ای به رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، گری گنسلر، نوشته‌اند.

در این نامه، آن‌ها درخواست کرده‌اند که این موضوع مشخص شود که آیا ایردراپ‌های رمزارزها به عنوان معاملات اوراق بهادار محسوب می‌شوند یا خیر.

ایمر در نامه خود بیان کرده که در دوران ریاست گنسلر، SEC مانع از شکل‌گیری نسخه بعدی اینترنت توسط آمریکایی‌ها شده است. او تأکید کرده که ایردراپ‌ها نقش مهمی در تشویق مشارکت در برنامه‌های مبتنی بر بلاکچین دارند و به توسعه، حاکمیت اولیه و نهایتاً تمرکززدایی این شبکه‌ها کمک می‌کنند.

ایمر توضیح داده که به دلیل «وضعیت مبهم نظارتی ایردراپ‌ها در ایالات متحده»، توسعه‌دهندگان اغلب آمریکایی‌ها را از دریافت توکن‌های ایردراپ شده منع می‌کنند، حتی اگر آن‌ها در توسعه شبکه سهم داشته باشند.

با این حال، SEC اخیراً در اقدامات اجرایی اخیر خود علیه شرکت‌های کریپتو اشاره کرده که ممکن است ایردراپ‌ها به عنوان اوراق بهادار شناخته شوند. نامه مذکور شامل پنج سوال مهم است، از جمله نحوه تمایز بین برنامه‌های پاداش‌دهی و ایردراپ‌های کریپتو و کاربرد تست هاوی (Howey) در مورد توکن‌های رایگان.

همچنین، درخواست شده که نهاد نظارتی اوراق بهادار تا تاریخ ۳۰ سپتامبر به این نامه پاسخ دهد.

یکی از نگرانی‌های عمده درباره ایردراپ‌ها، پدیده پامپ و دامپ آن‌ها است؛ زیرا دارایی‌های ایردراپ شده معمولاً به سرعت به فروش می‌رسند. این موضوع در ایردراپ‌هایی مانند یونی‌سواپ (UNI)، ایپ‌کوین (APE) و دی‌وای‌دی‌ایکس (dYdX) که به ترتیب ۸۵، ۹۷ و ۸۰ درصد افت داشته‌اند، مشاهده می‌شود.

همچنین، اتریوم نیم سرویس (ENS) که به قیمت ۸۰ دلار رسید، ولی چند ماه بعد به زیر ۲۰ دلار سقوط کرد و اینترنت کامپیوتر (ICP) که پس از ایردراپ به ارزش ۷۰۰ دلار رسید، اما از آن زمان تا کنون ۹۹ درصد کاهش یافته است، نمونه‌هایی از این وضعیت هستند.

به گزارش رسانه رمز ارزنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *